Zautomatyzowany Proces TPMS Linii Końcowej

Zautomatyzowany Proces TPMS Linii KońcowejBartec Auto ID ma szeroki zakres Anten Testowych TPMS i Narzędzi przeznaczonych dla różnych etapów na linii montażowej pojazdów. Są one zaprojektowane tak, aby odczytać czujniki TPMS, aby je przetestować, powiązać je z ich położeniem w pojeździe i pobrać ich dane. Są one rozmieszczone na linii końcowej i niedaleko możliwych stacji naprawczych.

Wyposażenie to obejmuje szereg anten statycznych, które mogą być zamontowane w sąsiedztwie linii, żeby odczytywać TPMS kół, gdy pojazd porusza się wzdłuż linii produkcyjnej. Anteny te zostały zaprojektowane, aby włączyć 100% wszystkich czujników ciśnienia w oponach, które przechodzą przed nimi. Jest to proces bardzo skomplikowany technicznie .

Pole LF (niskiej częstotliwości), które jest emitowane z anteny jest zaprojektowane tak, aby zapewnić 100% pokrycia anteny na odpowiednim poziomie energii aktywacji dla czujnika. Bartec Auto ID przygotowuje wykres LF dla każdej anteny przed wysyłką z naszej fabryki i dostarcza klientowi wydrukowany wykres jako część procesu zapewnienia jakości.

Aktywacja wykorzystuje opatentowaną technologię aktywacji wieloma cewkami, która ma na celu wyeliminowanie martwego pola LF, w innym wypadku będzie możliwe, że czujniki TPMS przejdzie przez pole anteny bez aktywacji. W ten sposób znacznie zmniejsza się ilość potencjalnych napraw i poprawek.


System Fabryczny zawiera

System Fabryczny zawiera

  • Testowanie i zapisy identyfikacji, wszystkie informacje dla TPMS w każdym kole i oponie zamontowanych w pojeździe,
  • Testowanie dolnych i górnych limitów ciśnienia TPMS (takiego ustawienia w systemie, że czujnik nie przejdzie testu pozytywnie, jeśli któreś z ciśnień znajduje się poza wyznaczonymi limitami)
  • Testowanie dolnych i górnych limitów temperatury TPMS (takiego ustawienia w systemie, że czujnik nie przejdzie testu pozytywnie, jeśli któraś z wartości temperatury znajduje się poza wyznaczonymi limitami)
  • Testowanie statusu baterii TPMS
  • Testowanie akcelerometru TPMS
  • Zagwarantowanie  pewności, że wszystkie koła TPMS pojazdu, są całkowicie sprawne przed wysyłką z fabryki.
  • Automatyczne rozwiązanie dla dużych ilości pojazdów z zamontowanym TPMS bez wpływu na czas trwania cyklu produkcyjnego
  • Opcja manualna dla małych ilości lub nadprodukowanych ilości kół z TPMS
  • Wiele Typów Czujników Ciśnienia może być obsługiwanych przez jeden system
  • Zaawansowany projekt technologiczny gwarantuje szybkie i agresywne  tempo pierwszego odczytu niewpływające na czas cyklu
  • Systemy sąsiednie mogą być zainstalowane blisko siebie, bez zakłóceń czy wzajemnych przesłuchów, oszczędzając przestrzeń montażową
  • Test, zapis i zapewnienie pełnego śledzenia dla wszystkich pojazdów wyposażonych w TPMS
  • Minimalne wymagania dotyczące przestrzeni i elastyczne, żeby pasowały do większości miejsc na linii produkcyjnej
  • W pełni zautomatyzowany, nie wymaga interwencji
  • Automatyczny odczyt ID pojazdu, żeby się  dowiedzieć, czy pojazd jest wyposażony w TPMS czy nie
  • Testy sprawdzające błędy (TPMS niezamontowany w pojeździe lub TPMS zamontowany w pojeździe, w którym nie powinien być zamontowany)
  • Bezpośrednia komunikacja w fabryce dostarczająca dane TPMS bezpośrednio, tak żeby mogły być śledzone na systemach fabrycznych, zgodnie z wymaganiami

Technologia

Najnowszy Zintegrowany System Antenowy Bartec Auto ID, wybór instalowanych z boku linii produkcyjnych, zapewnia najbardziej efektywne rozwiązanie dla średnich i dużych systemów linii produkcyjnych.

Zintegrowany System Antenowy zapewnia dostęp do wielu rodzajów TPMS i wymagań dekoderów oraz szybkiego i dokładnego odczytu, optymalizacji wielu zmiennych (częstotliwości, modulacji, protokołów, poziomu mocy, LF, zakłóceń RF itp.) dając w rezultacie bardzo wydajne rozwiązanie.

UHF przekazywane przez czujnik może mieć 315MHz, 433MHz lub 309MHz; są jeszcze inne warianty. Ustawienie i nastrojenie anten Bartec Auto ID dla odbiorników różnych częstotliwości, żeby odbierać te transmisje UHF.

Odbiorniki są umieszczone tak, żeby odróżnić sygnały pochodzące z koła przed anteną i te przesyłane z innych kół samochodu, a nawet z innych pojazdów w zakładzie. Kolejna opatentowana technologia Bartec Auto ID zapewnia, że tempo odczytu jest na maksymalnym możliwym poziomie, a naprawy są ograniczone do minimum.

W niektórych krajach jest wymagany kolejny proces na linii produkcyjnej w celu uśpienia czujników TPMS, tak żeby nie transmitowały sygnału podczas przechowywania i transportu, w celu spełnienia wymogów radiowego prawa lokalnego. Zwykle wiąże się to z przekazywaniem dalszych telegramów LF (datagramów).

Technologia


Typowy ProcesTypowy Proces

  • Koła i opony są dostarczane na linię z zamontowanymi czujnikami ciśnienia w oponach
  • Koła są montowane w pojeździe na linii produkcyjnej (w niektórych miejscach koła wyposażone w TPMS są montowane bezpośredni do podwozia przed zamontowaniem nadwozia)
  • Koła są odczytywane przez system antenowy TPMS, żeby odnieść ID TPMS do ich położenia w pojeździe i załadować do systemów fabrycznych (należy pamiętać, że w niektórych miejscach czujnik TPMS koła zapasowego jest odczytywany automatycznie lub ręcznie)
  • Naprawy wszelkich samochodów, gdzie Czujniki Ciśnienia w Oponach nie są odczytywane lub jednostka sterująca silnika (ECU) nie została zaprogramowana
  • Test Toczenia, żeby przetestować pełne działanie Systemu  Monitorowania Ciśnienia w Oponach na pojeździe
  • Pojazd opuszcza produkcję z zamontowanym i przetestowanym TPMS

Dotychczasowe Realizacje

Bartec Auto ID dostarczyła systemy linii końcowych do: Forda, GM, Chrysler, Subaru, Nissana, Renault, Mitsubishi, Volvo, Isuzu, Holdena, BMW Motorcycles, Hyundaia, Kii, GM Daewoo, i wielu innych producentów OEM. W sumie zostało zainstalowanych ponad 80 systemów linii końcowych, czyniąc firmę światowym liderem na rynku.

Unit 9 | Redbrook Business Park | Wilthorpe Road | Redbrook | Barnsley | S75 1JN | United Kingdom

Tel: 01226 770581
sales@bartecautoid.com

Company Number: 02719701
VAT Number: 590 8225 27

ISO 9001 & ISO/IEC 27001