Programowanie Jednostki Sterującej Pojazdu (ECU) na Linii Końcowej
Istnieje także możliwość zaprogramowanie pojazdu z danymi TPMS bezpośrednio na linii produkcyjnej za pomocą narzędzia Bartec Auto ID.
Można to zrobić w czasie rzeczywistym przez połączenia OBD z TPMS PC przez przenośnik (carrier) do OBD nad linią produkcyjną pojazdu lub przez narzędzie ręczne TPMS z łącznością OBD i funkcją programowania.
Typowy proces na linii produkcyjnej (Dane z Automatycznego Systemu TPMS)
- Dane są zbierane przez anteny umieszczone po bokach linii produkcyjnej i przechowywane na komputerze TPMS
- Stacja Programowania TPMS programuje Jednostkę Sterującą Pojazdu (ECU) na linii produkcyjnej
- TPMS informuje operatora za pomocą migającej lampki lub alarmu dźwiękowego
- Operator bierze kabel OBD z ponad linii i łączy się z portem ODB pojazdu
- Numer identyfikacyjny pojazdu jest sprawdzany, dane TPMS są programowane w pojeździe
- Zielona lampka zapala się po około 5 sekundach, aby poinformować operatora, że pojazd jest zaprogramowany
- Operator usuwa OBD z pojazdu
Typowy proces na linii produkcyjnej (Dane z Przenośnego Urządzenia TPMS)
- Dane są zbierane z pojazdu przez przenośne narzędzia do odczytu TPMS
- Narzędzie TPMS wyświetla 'Podłącz OBD z pojazdem"
- Operator łączy narzędzia jak opisano
- Narzędzie TPMS sprawdza identyfikator - czy dane i programy pojazdu są dopasowane
- Narzędzie TPMS wyświetla 'DANE OK - usuń OBD " po około 5 sekundach
- Operator usuwa kabel OBD i wysiada z pojazdu
- Wymagane jest opcjonalne pobieranie danych do systemów fabrycznych