Instalacja Czujników TPMS

Istnieją trzy główne rodzaje montażowe czujnika TPM do układu obręczy.

Czujniki TPMS Snap Fit (Zatrzaskowe)/ Pull Through (Przeciągane)

Czujniki TPMS Snap Fit (Zatrzaskowe)/ Pull Through (Przeciągane)

Elektroniczny TPM Schrader oparty na mocowaniu przeciąganym, które nie potrzebuje specjalnego sprzętu do instalacji innego niż standardowe przeciągacze do wentyli z gumy. EZ-sensor® jest przykładowym czujnikiem TPMS z mocowaniem zatrzaskowym:

  • NIE WYMAGA KOSZTOWNYCH NARZĘDZI
  • SZYBKI I PROSTY MONTAŻ
  • ŁATWO ZASTĘPUJE WSZYSTKIE TYPY TPMS
  • WYMIENNY TYP ZATRZASKU
  • OPATENTOWANA KONSTRUKCJA SZEROKO UŻYWANA PRZEZ PRODUCENTÓW SAMOCHODOWEGO WYPOSAŻENIA ORYGINALNEGO (OEM)
  • WYMAGANE MINIMALNE PRZESZKOLENIE MECHANIKÓW
  • PASUJE ZARÓWNO DO KÓŁ STALOWYCH I ALUMINIOWYCH
  • GOTOWY DO JAZDY PROSTO PO WYJĘCIU Z PUDEŁKA

Czujniki TPM Clamp In/Bolt In

Czujniki TPM Ford Banded

Najpopularniejszy typ montażu przyjęty przez większość producentów. Zazwyczaj wymaga do montażu nastawnego klucza dynamometrycznego lub pistoletu dynamometrycznego. Dodatkowo, może również wymagać uchwytu montażowego do pomocy przy montażu i zapewnienia, że części są zamontowane pod odpowiednim kątem i powstaje właściwe uszczelnienie bez uszkodzeń. Niektórzy producenci wymagają określonego momentu dokręcania, a odpowiednia procedura jest stosowana, aby zapewnić właściwy moment resztkowy.

Czujniki TPM Ford Banded

Ford Banded Sensor

Stosowane tylko przez Forda, a obecnie wycofane, można je jednak wciąż znaleźć na wyposażeniu wielu oryginalnych pojazdów wyprodukowanych Forda. TPMS jest umiejscowiony na środku obręczy koła, naprzeciwko trzpienia zaworu, utrzymywany w miejscu za pomocą taśmy stalowej.

Czujnik ciśnienia w oponach może zostać wymieniony z kilku powodów: wadliwego lub uszkodzonego czujnika, wymiany kół lub opon (opony zimowe, niestandardowe koła itp.) i innych. Pierwszym krokiem powinno być użycie narzędzia TPMS do przeprowadzenia audytu pojazdu i zdiagnozowania problemów, takich jak wadliwa bateria czujnika, zablokowany port ciśnienia, lub po prostu wadliwy czujnik.

Podczas zdejmowania opony z koła mechanik powinien uważać, gdzie znajduje się łyżka do usuwania opon i czy jest umieszczona , tak żeby nie doprowadzić do uszkodzenia czujnika. Należy się również upewnić, że wybrano prawidłowy zamiennik; czujniki różnych producentów wyglądają podobnie i łatwo je pomylić.

Unit 9 | Redbrook Business Park | Wilthorpe Road | Redbrook | Barnsley | S75 1JN | United Kingdom

Tel: 01226 770581
sales@bartecautoid.com

Company Number: 02719701
VAT Number: 590 8225 27

ISO 9001 & ISO/IEC 27001