Bartec Auto ID
Company Overview
Zapytania w/s TPMSIstnieją trzy główne rodzaje montażowe czujnika TPM do układu obręczy.
Elektroniczny TPM Schrader oparty na mocowaniu przeciąganym, które nie potrzebuje specjalnego sprzętu do instalacji innego niż standardowe przeciągacze do wentyli z gumy. EZ-sensor® jest przykładowym czujnikiem TPMS z mocowaniem zatrzaskowym:
Najpopularniejszy typ montażu przyjęty przez większość producentów. Zazwyczaj wymaga do montażu nastawnego klucza dynamometrycznego lub pistoletu dynamometrycznego. Dodatkowo, może również wymagać uchwytu montażowego do pomocy przy montażu i zapewnienia, że części są zamontowane pod odpowiednim kątem i powstaje właściwe uszczelnienie bez uszkodzeń. Niektórzy producenci wymagają określonego momentu dokręcania, a odpowiednia procedura jest stosowana, aby zapewnić właściwy moment resztkowy.
Stosowane tylko przez Forda, a obecnie wycofane, można je jednak wciąż znaleźć na wyposażeniu wielu oryginalnych pojazdów wyprodukowanych Forda. TPMS jest umiejscowiony na środku obręczy koła, naprzeciwko trzpienia zaworu, utrzymywany w miejscu za pomocą taśmy stalowej.
Czujnik ciśnienia w oponach może zostać wymieniony z kilku powodów: wadliwego lub uszkodzonego czujnika, wymiany kół lub opon (opony zimowe, niestandardowe koła itp.) i innych. Pierwszym krokiem powinno być użycie narzędzia TPMS do przeprowadzenia audytu pojazdu i zdiagnozowania problemów, takich jak wadliwa bateria czujnika, zablokowany port ciśnienia, lub po prostu wadliwy czujnik.
Podczas zdejmowania opony z koła mechanik powinien uważać, gdzie znajduje się łyżka do usuwania opon i czy jest umieszczona , tak żeby nie doprowadzić do uszkodzenia czujnika. Należy się również upewnić, że wybrano prawidłowy zamiennik; czujniki różnych producentów wyglądają podobnie i łatwo je pomylić.