Czym jest TPMS

Czym jest System Monitorowania Ciśnienia w Oponach

Czym jest TPMS

Bartec Auto ID projektuje i produkuje rozwiązania narzędzi ręcznych TPMS od roku 1998. zaczęliśmy od zakładów motoryzacyjnych w USA, Kanadzie i Europie. Uzupełniliśmy ofertę o narzędzia serwisowe TPMS dla Nissana, Hondy, Suzuki, Kanada GM Holden, Volvo, Forda, Mercedesa Benz, Mazdy, a ostatnio dla BMW Motocycles, aby wymienić tylko kilka. Narzędzia te są stosowane przez dealerów OE (oryginalnego wyposażenia). W celu uzyskania porady które narzędzie jest najlepiej dostosowane do Twoich potrzeb, kliknij na link poniżej:

Czym jest System Monitorowania Ciśnienia w Oponach

System monitorowania ciśnienia lub TPMS jest elektronicznym systemem monitorowania ciśnienia powietrza w oponach pojazdu i systemem przesyłającym automatycznie ostrzeżenie dla kierowcy w przypadku niedostatecznie oraz, w niektórych przypadkach, zbyt napompowanej opony. Uchwalono, że systemy te zostaną stopniowo zainstalowany we wszystkich nowych pojazdach osobowych w USA i UE, a podobne prawodawstwo jest wprowadzane na całym świecie.

Większość systemów wykorzystuje bezpośrednie czujniki w oponach, które w czasie rzeczywistym przekazują do kierowcy pojazdu informacje o ciśnieniu w oponach, albo poprzez wyświetlacz na desce rozdzielczej, albo lampkę ostrzegawczą. Czujniki są przetwornikami ciśnienia fizycznego; są przymocowane do tylnej części trzonu zaworu. Czujniki są produkowane przez międzynarodowe firmy, takie jak Schrader, Siemens, TRW, Pacific, Lear i inne.

Nie ma wspólnego standardu technicznego dla czujników więc OE (producenci wyposażenia oryginalnego) i dostawcy stworzyli wiele wzorów czujników. Czujniki Systemu Monitorowania Ciśnienia w Oponach przesyłają także dane takie jak ich unikalne ID, temperatura, ciśnienie, czas pracy baterii (w razie potrzeby) i inne informacje diagnostyczne. Dane te są przesyłane do jednostki sterującej silnika (ECU) lub określonego odbiornika w pojeździe. Te pojazdy, które mają graficzne wyświetlacze o pozycjach czujników, mogą następnie określić, które koła mają problemy.

Dlaczego istnieje potrzeba Systemu Monitorowania Ciśnienia

Monitorowanie Ciśnienia w Oponach pomaga kierowcom utrzymywać opony pojazdu w odpowiednim stanie, podnieść bezpieczeństwo jazdy i zmniejszyć zużycie paliwa. Administracja Narodowa ds Bezpieczeństwa Ruchu Autostradowego (NHTSA) w USA szacuje, że 533 osób rocznie ginie w wypadkach drogowych spowodowanych przez wady opon. UE przeprowadziła podobne badanie. Dzięki zamontowaniu TPMS we wszystkich pojazdach można by rocznie uniknąć 120 z 533 ofiar i aż 8400 obrażeń. Sécurité Routière (Francuski Instytut Bezpieczeństwa Drogowego) szacuje, że 9% wszystkich śmiertelnych wypadków drogowych można przypisać zbyt niskiemu ciśnieniu powietrza w oponach, a niemiecka DEKRA szacuje, że 41% wypadków z urazami fizycznymi ma związek z problemami opon.

Ubytek powietrza z opon jest zjawiskiem naturalnym. W czasie roku, typowa nowa opona może stracić od 3 do 9 MPa. Ponieważ większość kierowców sprawdza swoje opony tylko podczas przeglądów i serwisu oraz gdy występują jakieś problemy, istnieje znaczący, niewykorzystany potencjał oszczędności paliwa i wydajności, który może zostać wykorzystany przy pomocy systemu monitorowania ciśnienia w oponach.

Biorąc powyższe pod uwagę, Rząd Federalny USA wydał akty prawne mające na celu obowiązkowe stosowanie systemu monitorowania ciśnienia w oponach. TPMS nakazany przez prawo Stanów Zjednoczonych musi ostrzegać kierowcę, gdy ciśnienie w oponie spadnie o 25%. Podobne przepisy obowiązują w UE; zostały uchwalone w dwóch etapach. Od listopada 2012 wszystkie nowo zarejestrowane modele samochodów muszą posiadać zainstalowany TPMS. Od listopada 2014 roku TPSM musi być instalowany we wszystkich nowo zarejestrowanych pojazdach.

Fakty są takie, że niedopompowane opony są nie tylko ogromny problem bezpieczeństwa. Inne główne korzyści z prawidłowego napompowania opon to większą oszczędność paliwa, dłuższa żywotność opon i lepsza wydajność hamowania. Prawidłowo napompowane opony monitorowane przez poprawnie działający System Monitorowania Ciśnienia w Oponach będą oszczędzać pieniądze konsumentów.

Potrafisz wskazać różnicę pomiędzy tymi dwoma oponami?

Ponieważ uważa się, że system TPMS (łącznie z czujnikami) może działać tak długo, lub dłużej, niż trzy komplety opon, wartość jego utrzymania jest wysoka i zaoszczędzi konsumentowi znaczne koszty eksploatacji przez cały okres eksploatacji pojazdu.

Koło napompowane w 70%

Koło napompowane w 70%

Koło napompowane w 100%

Koło napompowane w 100%

I tutaj pojawia się Bartec. Ze swoją pełną gamą narzędzi serwisowych TPMS, niezależnym centrum usługowym, siecią centrów napraw, centrum Sprzedaży Opony i Serwisowym, także może prawidłowo obsługiwać System Monitorowania Ciśnienia w Oponach swoich klientów. Takie są możliwości TPMS. Serwisanci, którzy mogą "wyłączyć LAMPKĘ BIEŻNIKA” i odesłać swoich klientów zadowolonych, szybko okażą się liderami i zaczną czerpać korzyści z szansy, jaką oferuje TPMS.

Dlatego, gdy ciśnienie w jednej z opon samochodu spadnie poniżej 25% wartości podanej na tabliczce informacyjnej o ciśnieniu w kołach pojazdu, zapali się lampka kontrolna na tablicy rozdzielczej powiadamiając Cię o potrzebie podjęcia działań. Jest to cenna cecha, ponieważ w większości przypadków nie będziesz potrafił wzrokowo wykryć różnicy pomiędzy całkowicie napompowaną oponą i taką, która jest napompowana w 70%.

Unit 9 | Redbrook Business Park | Wilthorpe Road | Redbrook | Barnsley | S75 1JN | United Kingdom

Tel: 01226 770581
sales@bartecautoid.com

Company Number: 02719701
VAT Number: 590 8225 27

ISO 9001 & ISO/IEC 27001